Iedereen weet dat het af en toe een erg onprettige ervaring kan zijn om een help- of supportdesk te bellen. U wordt van het kastje naar de muur gestuurd en vaak is er niet eens een oplossing aan het einde van het gesprek. Zo niet bij Mirage! De Mirage Support is niet zomaar een supportdesk. Vier professionele systeembeheerders staan u te woord en helpen met het oplossen van al je ICT problemen. En mocht het probleem niet op afstand op te lossen zijn dan zijn er ook vier systeembeheerders in de buitendienst, die bij u op locatie langs komen. Ook plaatsing binnen uw bedrijf van ondersteuning voor een langere periode behoort tot de mogelijkheden!
Altijd bereikbaar
De supportdesk van Mirage is 24 uur per dag, 7 dagen in de week bereikbaar. Dit betekent dat er altijd iemand op stand-by staat. Micky Cornelis werkt al bijna 2 en een half jaar bij Mirage. Wat begon als een stage, werd een fulltime baan waarin hij de afgelopen jaren enorm gegroeid is. “De problemen die ik oplos worden steeds complexer en de baan dus ook steeds leuker” zegt hij. Er zijn natuurlijk de veel voorkomende problemen zoals password-resets en volle mailservers, maar juist de lastigere dingen zoals crypto-virussen zijn interessant om op te lossen. “Het is leuk om klanten hiermee te helpen!”. Ondanks de vele waarschuwingen gebeurt het nog steeds dat virussen computers besmetten. Dit komt ook omdat scammers steeds beter worden in het verbergen van virussen in e-mails. “Ik snap het ook wel”, zegt Mickey, “mensen zijn druk en moeten veel e-mails beantwoorden op een dag. Alles gebeurt snel snel snel en dan open je wel eens een mail van bijvoorbeeld Ziggo of T-Mobile die je denkt te kunnen vertrouwen waardoor je ineens een virus op je computer hebt die alle bestanden versleuteld. Gelukkig kunnen we dit ook oplossen!” Een tip die Mickey heel vaak geeft is altijd goed op het e-mailadres van de afzender moet letten. “Vaak zie je hier aan dat er iets niet klopt”. Verder komt het ook vaak voor dat mensen niet op tijd hun wachtwoord veranderen en dat de periode waarin dit kan verlopen is. “Dan moet je ook bij ons zijn om hem opnieuw te resetten, en dat is gelukkig geen probleem,” lacht hij. Verder worden ook de moeilijkere problemen zoals uitval van servers en andere virussen gewoon opgelost.
E-mail of telefoon
Het eerste contact wordt meestal gelegd via de telefoon volgens Mickey, maar vaak gaat hierna verder via de mail. “Het is vaak handiger om zo afspraken na te komen, en bepaalde informatie goed over te nemen,” zegt Mickey. Maar menselijk contact is ook belangrijk! “Mensen vragen nu zelfs speciaal naar mij aan de telefoon, dat is toch wel erg bijzonder”, beaamt hij. Ook een vraag voor Mirage Support? Neem vandaag nog contact op, ze helpen u graag!