skip to Main Content

Vanaf 31 maart 2022 stopt KPN definitief met 3G. Steeds minder mensen maken gebruik maken van 3G en gebruiken vooral internetten via 4G of 5G. Veel bedrijven hebben een KPN abonnement en gebruikers moeten daarom rekening houden met een aantal veranderen die wij kort samenvatten.

De gevolgen voor 3G toestel gebruikers van KPN

Als u na deze datum nog een 3G toestel gebruikt, dan gaat dit netwerk automatisch over op 2G netwerk. Dit houdt in:

  • De internetverbinding is trager
  • Het geluid is tijdens het bellen van mindere kwaliteit
  • Het is niet mogelijk om tegelijkertijd te bellen en te internetten

Het wijzigen van uw instellingen van 3G naar 4G

KPN heeft enkele tools ontwikkeld om uw toestel gemakkelijk en snel in te stellen.
Wilt u uw netwerkmodus instellen op 4G? Ga naar netwerkmodus instellen op automatisch.
Wilt u 4G bellen activeren? Bekijk deze handleiding.

Bent u een KPN 3G toestelgebruiker? Onze Miragisten helpen u graag verder met het correct instellen van uw telefoon of het vervangen van uw simkaart. Wij zijn bereikbaar via 020 – 752 22 89 of per e-mail sales@mirage.nl

KPN stopt met 3G

Delen op

Gerelateerde berichten

Fijne feestdagen

Mirage wenst u fijne feestdagen en een innovatief nieuw jaar!

Het einde van het jaar 2021 is in zicht. Het was voor iedereen een bewogen…

read more
Kwetsbaarheid Log4j

Kwetsbaarheid Log4j

Grote kans dat u er al iets over heeft gelezen of gehoord, het lek in…

read more
ICT uitbesteden of zelf doen

ICT uitbesteden of zelf doen?

Clouddiensten worden steeds groter, ingewikkelder en belangrijker. De nieuwe technologische ontwikkelingen volgen elkaar razendsnel op.…

read more
Microsoft voor bedrijven

Microsoft 365 voor bedrijven

Microsoft 365 is voor onze Miragisten het fundament. Als klant ontvangt u een combinatie van…

read more
Back To Top