Ga naar hoofdinhoud

Vanaf 31 maart 2022 is KPN definitief gestopt met 3G. Steeds minder mensen maken gebruik maken van 3G en gebruiken vooral internetten via 4G of 5G. Veel bedrijven hebben een KPN abonnement en gebruikers moeten daarom rekening houden met een aantal veranderen die wij kort samenvatten.

De gevolgen voor 3G toestel gebruikers van KPN

Als u na deze datum nog een 3G toestel gebruikt, dan gaat dit netwerk automatisch over op 2G netwerk. Dit houdt in:

  • De internetverbinding is trager.
  • Het geluid is tijdens het bellen van mindere kwaliteit.
  • Het is niet mogelijk om tegelijkertijd te bellen en te internetten.

Het wijzigen van uw instellingen van 3G naar 4G

KPN heeft enkele tools ontwikkeld om uw toestel gemakkelijk en snel in te stellen.
Wilt u uw netwerkmodus instellen op 4G? Ga naar netwerkmodus instellen op automatisch.
Wilt u 4G bellen activeren? Bekijk deze handleiding.

Bent u een KPN 3G toestelgebruiker? Onze Miragisten helpen u graag verder met het correct instellen van uw telefoon of het vervangen van uw simkaart. Wij zijn bereikbaar via 020 – 752 22 89 of per e-mail sales@mirage.nl

KPN stopt met 3G

Delen op

Gerelateerde berichten

Een blijvende trend: het tekort aan ICT personeel

De ICT sector is één van de sectoren in Nederland waar structureel tekort is aan…

Lees meer

Nederlandse ICT beveiliging moet geoptimaliseerd worden tegen cyberaanvallen

Hoe veilig is uw bedrijf? Bent u bestand tegen cyberaanvallen? Veel Nederlandse organisaties kunnen cyberaanvallen…

Lees meer
Nieuwsbericht Microsoft

Einde Windows 8.1 voor bedrijven

Op 10 januari 2023 eindigt de verlengende ondersteuning voor Windows 8.1. Dat betekent dat er…

Lees meer
jeroen van oosterom

Jeroen van Oosterom benoemd tot commercieel directeur.

Vanaf januari 2023 neemt Jeroen van Oosterom de verantwoordelijkheid over de commercie bij Mirage ICT-Services…

Lees meer
Back To Top