Vanaf 31 maart 2022 is KPN definitief gestopt met 3G. Steeds minder mensen maken gebruik maken van 3G en gebruiken vooral internetten via 4G of 5G. Veel bedrijven hebben een KPN abonnement en gebruikers moeten daarom rekening houden met een aantal veranderen die wij kort samenvatten.
De gevolgen voor 3G toestel gebruikers van KPN
Als u na deze datum nog een 3G toestel gebruikt, dan gaat dit netwerk automatisch over op 2G netwerk. Dit houdt in:
- De internetverbinding is trager.
- Het geluid is tijdens het bellen van mindere kwaliteit.
- Het is niet mogelijk om tegelijkertijd te bellen en te internetten.
Het wijzigen van uw instellingen van 3G naar 4G
KPN heeft enkele tools ontwikkeld om uw toestel gemakkelijk en snel in te stellen.
Wilt u uw netwerkmodus instellen op 4G? Ga naar netwerkmodus instellen op automatisch.
Wilt u 4G bellen activeren? Bekijk deze handleiding.
Bent u een KPN 3G toestelgebruiker? Onze Miragisten helpen u graag verder met het correct instellen van uw telefoon of het vervangen van uw simkaart. Wij zijn bereikbaar via 020 – 752 22 89 of per e-mail sales@mirage.nl